Horoz Lojistik’ten Yeni CRM Yatırımı

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE KURUMSAL BULUT YAZILIM PLATFORMU SALESFORCE SİSTEMİNE GEÇİŞ YAPAN HOROZ LOJİSTİK VE HOROZ BOLLORÉ LOGISTICS, MÜŞTERİLERİNİN VERİLERİNE HER YERDEN, ANINDA, BÜTÜNSEL BİR FORMATTA ULAŞARAK KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ BİR İLETİŞİM AĞI KURACAK. YENİ SÜREÇLE HİZMET VERDİĞİ HER ALANDA OLDUĞU GİBİ MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE DE ÇITAYI YÜKSELTEN FİRMA, ZORLU REKABET ŞARTLARININ HAKİM OLACAĞI BİR DÖNEME, BÜNYESİNE YENİ VE GÜÇLÜ BİR DONANIM DAHA EKLEYEREK GİRMİŞ OLACAK.

Endüstri 4.0’ın getirdiği teknolojik yeniliklerle birlikte artık yaşantımız her şeyin bağlı olduğu buluta, sosyal ağlardaki arkadaşlarımızdan müşterilerimize, cep telefonlarımıza ve hatta evimizdeki akılı cihazlara kadar entegre hale geldi. Bu hızlı değişim, avucumuzun içindeki cihazlar ve uygulamaların içeriğinde yer alan yapay zeka ile daha da akıllı hale geliyor ve beklentileri sürekli yükseltiyor. Bugün itibarıyla dünya üzerinde aktif 75 milyarın üzerinde akıllı cihaz trilyonlarca defa etkileşime geçerken inanılması güç boyutlarda veri üretiyor. Günümüzde her etkileşimin, cihazın ve ürünün arkasında bir müşteri olabileceğini ve bu müşterilerin bir beklenti ile bu etkileşimi yarattığını unutmamak gerekiyor. Müşterilerin böylesine güçlü olduğu bir çağda yaşarken şirketlerin de bunun farkına vararak dönüşümünü tamamlaması ve müşterilerini şirket mimarilerinin mer-kezine taşımaları gerekiyor.

Horoz Grubu, şirketlerin müşteri çağında gerçekleştirdikleri bu dönüşümü yapmalarına olanak sağlayan çözümlerden olan Salesforce platformu ile müşteri ilişkileri yönetimini farklı bir boyuta taşıyor.

ORTAK AKILLA HAREKET EDECEĞİZ
Müşteri verilerinin doğru bir şekilde analiz edilmesi; yeni satış kanalları oluşturmak, müşteri ilişkilerimizi geliştirmek, entegre hizmet üretebilmek, katma değerli işler yapabilmek adına önemli. Yeni CRM hem satış işini bizzat yapanlar, hem de yönetip yönlendirenler için birçok kolaylık sağlıyor. Bunun yanı sıra, en çok da “birlikte başarmak” noktasında bir aksiyon söz konusu. Satış kadrolarımız bilgi ve deneyimlerini paylaştıkça, ortak akıl devreye girecek ve müşteriye özel çözümü üretmek daha az zahmetli, daha profesyonel ve daha hızlı hale gelmiş olacak.

UFUK ÖZTURGUTHoroz Bolloré Logistics Müşteri Çözümleri ve Operasyonlar Direktörü

HOROZ GRUBU, SALESFORCE İLE MÜŞTERİLERE BİR ADIM DAHA YAKIN Farklı iş birimleri tarafından yönetilen geniş bir satış kadrosuna sahip olan Horoz Grubu şirketleri, uluslararası deniz ve hava taşımacılığından yurt içi depolama hizmetlerine, uluslararası kara taşımacılığından Türkiye içinde dağıtım ve kapı teslim servislerine kadar geniş bir yelpazede hizmet üreten kalabalık bir satış ekibine sahip. Söz konusu ekiplerin birbiriyle koordine olarak, aktivitelerinden ve müşteri deneyimlerinden haberdar olması, şirket için ortak bir platformda tüm güncel bilgi ve gelişmelerin paylaşılması ihtiyacını beraberinde getirdi. Bu ihtiyaca modern ve efektif bir çözüm planı üretmek isteyen Horoz Grubu’nu CRM sistemlerinde değişikliğe giderek, Salesforce ile bir araya getiren de aslında bu ihtiyaç oldu. Salesforce yaşayan bir platform ve bu sistemin temelini müşteri verileri oluşturuyor. CRM ne kadar iyi ve verimli kullanılırsa, zaman içinde o kadar güçleniyor ve satış kadrolarının hedefe daha çabuk ulaşması sağlanıyor. Bu pencereden bakıldığında sistemin önemi daha da iyi anlaşılıyor.
CRM değişikliğiyle birlikte her şeyden önemlisi iş yapış şeklinde bir yeniliğe giden Horoz Grubu; bilgi yönetimi, paylaşımı, satış süreçlerinin takibi ve raporlama anlamında yeni bir döneme girdi. Bu yeni dönemle birlikte hizmet verdiği her alanda olduğu gibi müşteri ilişkileri yönetiminde de çıtayı yükselten firma, bünyesine yeni ve güçlü bir donanım daha eklemiş oldu. Hem satış yapmak hem de müşteri memnuniyetini sağlamak için sahada olan ekip arkadaşlarının Salesforce sayesinde bulundukları her yerden diledikleri müşterinin bilgilerine anında ulaşabileceğini ifade eden Horoz Bolloré Logistics Müşteri Çözümleri ve Operasyonlar Direktörü Ufuk Özturgut, “Müşteri beklentilerini kullanıcı dostu bir platform üzerinden hemen paylaşabilecek, geçmiş aktivitelerden haberdar olacak ve hem kendi takım arkadaşlarıyla hem de farklı iş birimleriyle hızlıca koordine olabilecekler” diyor.

Kendilerini yeni bir CRM kullanmaya yönelten ana unsurun, daha müşteri odaklı, daha proaktif, hızlı, verimli ve kullanımı kolay bir uygulamayla satış ekiplerinin desteklenme stratejilerin olduğunu belirten Özturgut, “Bu bir strateji, çünkü müşterilerini yaptıkları işin merkezine yerleştiren ve müşterileriyle ilişkilerini sürekli geliştiren şirketler, bugün artık ciddi rekabet avantajlarına sahip olabiliyor” diyor.

Söz konusu sistemin müşteri ilişkileri yönetiminde ne tür yenilikleri getirdiğini de aktaran Özturgut, en büyük yeniliklerin belki de mobilite, doğru bilgiye hızlıca ulaşma imkanı ve koordinasyon anlamında yaşandığını aktarıyor.

SALESFORCE, EKİPLERİMİZİN ENTEGRE ÇALIŞMASINA FAYDA SAĞLAYACAK

Horoz Grubu her yıl büyüyen kadrosu ve hizmet alanındaki değişimi ile 75 yıldır sektörün büyük oyuncularından olmuştur. Müşteriye sunulan hizmetlerde de yenilikçi olmayı sürdürüyor. Böyle büyük yapı özellikle CRM alanında da esnek ve hızlı olmayı gerektiriyor. Mobil ve web platform uygulamaları, hızlı esnek raporlama, bildirimler, anlık izlenebilirlik öne çıkan isteklerimizdi. Yaptığımız araştırmalar neticesinde Salesforce platformunda karar kıldık. Gerçek bir verimlilik projesi olacak çalışmamıza başladık ve çok yakında kullanacağız. Kolaylaşan veri toplama, kullanıcının kendisinin özelleştirebildiği raporlar ve kurum içi hazırlanan yönetici raporları ile satış ekiplerimiz için ciddi zaman tasarrufu sağlayacağız.

UĞUR DUMANHoroz Lojistik Bilgi İşlem Direktörü

“MÜŞTERİLERİMİZİN BAŞARISINA ODAKLANIYORUZ”
Kofana olarak genlerinde danışmanlık ruhunun olduğunu söyleyen Salesforce Büyüme Lideri Sinan Erkiner, kuruldukları günden bugüne her zaman müşterilerini dinleyip, onların ihtiyaçlarını çok iyi kavradıklarını, işlerine en az onlar kadar yakın olarak, ihtiyaç alanlarında en uygun çözümleri değerlendirip, bu çözümler üzerinde derinlemesine uzmanlık geliştirdiklerini söyleyerek müşterileri ile birlikte yüzlerce başarılı projeye imza attıklarını ifade ediyor. Salesforce ile ilgili bilgi veren Erkiner, “Bu platform, CRM alanında seçtiğimiz, müşterilerimiz için en doğrusu olduğuna inandığımız dünya çapında kendini ispat etmiş bir çözüm. Salesforce; müşterilerinin başarısına odaklanmış, yenilikçi, güvenli, büyümeyi destekleyen dünyanın bir numaralı akıllı bulut CRM platformu” olduğunu belirtiyor.
Artık hiç bir müşterinin ilgilenmediği konularda pazarlama mesajları almak istemediğini dile getiren Erkiner, yanlış zamanda, yanlış konuda gelen mesajların, bunu ileten firmalar açısından faydadan çok zarar getirdiğine dikkat çekiyor. Erkiner, “Satış yapmaya çalışan ve zamanı çok kısıtlı olan kişilerin, satışa dönüşmeyecek verileri girmesini beklemek, bu verileri, kullanıcı dostu olmayan platformlarda girmeye zorlamak, sonucu olmayan bir beklenti bizler için. Bir biçimde müşteri olarak iletişime geçtiğimiz, destek hizmeti aldığımız veya bir sorun bildirmek için ilgili şirketi aradığımız zaman tekrar tekrar derdimizi anlatmak istemiyoruz. Bunları dikkate aldığımızda kullanacağımız CRM sisteminin, müşteri bulmaya, satış yapmaya ve müşterimizi mutlu etmeye hizmet eder nitelikte olması çok önemli. Salesforce’un bunu başardığını yapılan anketlere bakarak söylemek mümkün. Bu anketlere göre Salesforce’u CRM platformu olarak kullanan şirketler gelirlerini yüzde 28 artırıyor, müşteri hizmetlerinde yüzde 32 daha verimli oluyor, pazarlama yatırımlarının geri dönüşünü yüzde 26 daha hızlı sağlıyor” diyor.

CLOUDTEAM OLARAK HOROZ GRUBU’NU SALESFORCE
CRM PLATFORMUNUN GÜCÜNDEN FAYDALANARAK, HIZLI BİR ŞEKİLDE GELECEK 10 YILA HAZIR HALE GETİRMEYİ HEDEFLİYORUZ.

SİNAN ERKİNERGrowth Leader, Kofana

“HOROZ LOJİSTİK MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÇITASINI DAHA YUKARI TAŞIYACAK” Lojistik sektörünün yeni dijital teknolojiler, değişen müşteri beklentileri ve iş birliğine dayalı çalışma modelleri nede-niyle yeniden şekillenen pazarda benzeri görülmemiş bir dönüşüm ile karşı karşıya kaldığını ifade eden Erkiner, “PwC tarafından yayınlanan ‘Lojistik Endüstrisinin Geleceği’ makalesine göre lojistik şirketlerinin yüzde 90’ı veriyi ve analitiği önümüzdeki beş yıl içinde sektörü yeniden tanımlamanın ana itici gücü olarak görüyor ve yüzde 50’si, kendi organizasyonlarında dijital kültürün eksikliğini karşılaştıkları tek büyük zorluk olduğunu kabul ediyor. Dönüşüm yarışındaki kazananlar, veri analizinden, otomasyon ve platform çözümlerine kadar pek çok yeni teknolojiyi en iyi anlayan ve bunlardan istifade edenler olacak. Küresel boyutta lojistik sektöründe gerçekleştirilen teknoloji yatırımlarının artışı bunu anlayan firmaların katettiği yolu gösteriyor” diyor. Horoz Lojistik’in de Türkiye’de bu konuların farkına varan şirketlerin başında geldiğinin altını çizen Erkiner, firmanın daha verimli satış ekipleri, daha etkin satış yöneticileri, tamamen mobile taşınmış kullanıcı arayüzleri ve kurum içi bütünsel müşteri verisi yönetimi beklentileri ile müşterilerine benzersiz bir deneyim yaşatmak istediğini söylüyor. “Horoz Lojistik yıllardır süre gelen ve sektöründe lider olmasını sağlayan müşteri memnuniyeti çıtasını, değişen müşteri profili ile birlikte daha da yukarı taşımayı hedefliyor. Firma, farklı operasyonlarını, efektif iş süreçleri ile harmanlayarak müşterilerine etkin ve verimli bir hizmet sunmayı amaçlıyor” diyerek sözlerini devam ettiren Erkiner, Kofana olarak Horoz Lojistik’i Salesforce CRM platformunun gücünden faydalanarak gelecek 10 yıla hızlı bir biçimde hazır hale getirmeyi hedeflediklerine dikkat çekiyor.